Unknown
Ini adalah satu kisah benar..diceritakan oleh kawan aku..dimana kawanya bercerita kepadanya...

kisah ini berlaku pada suatu hari..didalam komuter..
seorang ayah membawa 2 orang anak(kalu tak silap)..dimana anaknya begitu nakal..
nakal anaknya itu terlalu sangat sehingga menggangu penumpang lain..ada ketika anak2 ni menepuk surat khabar yang dibaca oleh penumpang..melompat dan berlari...tetapi si ayah hanya duduk membisu..membiarkan saja si anak sedemikian rupa..

akibat tidak tahan seorang penumpang datang kepada si ayah dan menegur sikapnya yang tidak melarang anak nya itu..tegurannya agak baik dan bersopan.."Assalamualaikum pakcik...mintak maaf ye pakcik..kenapa pakcik tidak menegur sikap anak2 pakcik tu..dia telah mengganggu hampir semua penumpang si dalam komuter ni.."
si ayah terus merenung penumpang tu...agak lama untuk dia berbicara...sambil menarik nafas panjang..dia mula berbicara..."sebenarnya..saya dan anak2 saya ni ingin melawat ibu (isteri) di hospital...dah lama budak2 ni nak jumpa ibunya...cuma hari ini saya berkesempatan untuk membawa mereka berjumpa ibu mereka.." si ayah mengeluh lagi..."baru tadi saya menerima panggilan dari hospital..si ibu sudah meninggal...so..saya tak tahu macam mana nak memberitahu kepada anak2 saya.."...."budak2 ni memang begitu excited ingin berjumpa dengan ibunya..jadi saya biarkan lah budak2 ni bermain..." penumpang itu terus terdiam...




P/s : sorry jika cerita ini ada tokok tambahnya dan kekurangan..tapi ceritanya lebih kurang begitu lah..
0 Responses

Catat Ulasan